تجارت الکترونیکی برای تجارت‌های متوسط یا کوچک به سرعت در حال تبدیل شدن به یک اصل است. با ظهور ناگهانی تجارت الکترونیکی در اینترنت، در ذیل شش راهنمای اساسی تجارت الکترونیکی برای راهنمایی شما جهت برنامه‌ریزی و ایجاد یک فروشگاه آنلاین کارآمد ارائه می‌شود:

ما مطمئنا در بخش تجارت از مقیاس کوچک تا متوسط در تمامی انواع صنایع، شاهد افزایش زیادی در استفاده از اینترنت بوده‌ایم. در نتیجه، وقت زیادی صرف کارآمد کردن ابزارهای تجارت الکترونیکی شده است و هر محصول بعدی امکانات جدید زیادی ارائه خواهد داد و به طور وسیعی طرح‌بندی مغازه استاندارد ما را بهبود خواهد بخشید.

محصول و ساختار دسته بندی خود را ساده نگاه دارید: اگر شما کاری کنید که مشتریان مجبور شوند گام‌های زیادی را با کلیک طی کرده، آنها به سادگی دست از تلاش برای خرید برداشته و به سراغ وب‌سایت دیگری خواهند رفت. خصوصا مهم است که ساختار دسته‌بندی خود را طرح‌ریزی کرده و از زیردسته‌ها برای پیدا کردن آسان‌تر محصولات استفاده کنید. کاری که برخی از صاحبین فروشگاه‌ها انجام می‌دهند را نکنید یعنی اینکه به همان تعداد محصولات، زیردسته و زیرمقوله درست کنید. دسته‌بندی‌ها ابزاری هستند برای کمک به حرکت در میان طیف محصولات مختلف تجارت الکترونیکی شما و صرف زمان برای آن قبل از ساخت فروشگاه الکترونیکی‌تان تفاوت زیادی در موفقیت فروش شما ایجاد خواهد کرد.
به یاد داشته باشید چه می‌فروشید، شما محصول می‌فروشید و نه وب‌سایت خود را: یک طراحی خوب از فروشگاه تجارت الکترونیکی، روی محصولات متمرکز است و نه طراحی فروشگاه. پس طراحی را ساده نگاه دارید.
تصاویر باعث فروش می‌شوند! مشتریان فروشگاه الکترونیکی شما نمی‌توانند محصول را برداشته و به آن نگاه کنند، شما برای فروش محصول به تصاویر محصولات خود متکی هستید و ارزش آن را دارد که اگر نتوانید از خود سازندگان محصول عکس با کیفیت دریافت کنید، خودتان عکس‌های با کیفیت و خوب از محصولات بگیرید.
مجبور نکنید که مشتریان قبل از خرید ثبت‌نام کنند. هرچه موانع کمتری شما بر سر راه مشتریان برای کامل کردن فرآیند خرید قرار دهید، فروشگاه شما موفق‌تر خواهد بود.
امنیت و حریم خصوصی را به آسانی در اختیار مشتریان قرار دهید. وقتی مشتریان از مغازه آنلاین خرید می‌کنند، آنها بلافاصله امنیت یک مغازه فیزیکی را ندارند و قادر نیستند که رو در رو بحث کنند، پس لازم است که درباره امنیت فروشگاه آنلاین خود به روش‌های دیگری به مشتریان تضمین بدهید و بر اهمیت حفظ اطلاعات شخصی مشتریان تاکید ورزید.
به آسانی برای تماس دسترس باشید. من همیشه از تعداد فروشگاه‌های آنلاینی که جزئیات تماس واضحی ندارند، مانند آدرس خیابان، شماره تلفن و غیره در حیرت هستم. بسیار از خریداران فروشگاه‌های آنلاین هرگز آنلاین خرید نمی‌کنند اگر که جزئیات تماس فیزیکی معلوم نباشد.
البته ملاحظات بسیار بیشتری از این شش مورد وجود دارد که باید در نظر قرار گیرند.